Interessant fra Halogen om norske brukere i sosiale medier

Konsulentselskapet Halogen har over flere år samlet oversikt over norske brukere i sosiale medier, inkludert Origo og Underskog. Nå har de oppdatert oversikten – ta gjerne en kikk.

Annen statistikk som kan være nyttig, relatert til Origo:

I løpet av uken er det skrevet:

  • 1093 innlegg
  • 11247 kommentarer
  • lagt ut 5871 bilder i Origos 8638 soner.
  • Origos største sone har 9495 medlemmer.
  • 5918 arrangementer skjer i tiden framover
  • Det er totalt delt 278.450 arrangementer gjennom Origo
  • 26.436 personer har fått bekreftet sitt virkelige navn.
  • 52.016 personer kan signere bidrag med offisielle roller i partier, bedrifter eller organisasjoner.
Vist 2351 ganger. Følges av 1 person.

Kommentarer

På bakgrunn av dette tallmaterialet, er det ufattelig at Twitter får så mye oppmerksomhet, og Origo så lite.
Etter hvor høyt oppe Origo-innlegg kommer på forskjellige nettsøk,
burde det vært langt flere referanser i media.
Men det blir vel for lite tabloid, og for traust.
Twitters omtale skyldes trolig dens mange brukere inne media.
At Fjasboken troner på topp var ingen bombe, er selv bruker,
og der treffer man jo svært mange.
Om tallene kan sammenlignes med blad- og avisbransjen vites ikke, der Se og Hør har et tirsdagsopplag på nær 200.000, VG og Dagbladet, har hhv rundt 211.000 / 100.000 i daglig opplag.